I Dalsland finns flera kommuner.
Färgelanda är en av Dalslands 5 kommuner.
I Färgelanda bor cirka 7 tusen personer.

Till Göteborg från Färgelanda är det 11 mil.
Till Oslo är det 23 mil.
Till Karlstad från Färgelanda är det 16 mil.

Färgelanda ligger vackert nära vatten.
Det vackra naturområdet Kroppefjäll ligger i Färgelanda kommun.

Medborgarkontoret i Färgelanda

Vi kan hjälpa dig att få information
om kommunen.

Vi vill hjälpa dig med många olika saker
på samma plats.

Medborgarkontoret kan till exempel hjälpa dig med:
Att kopiera papper
Att skriva ut blanketter från dator
Att boka lokaler
Färdtjänst
Parkeringstillstånd för rörelse-hindrade
Skolkort till elever på gymnasiet

Synpunkter?

Telefonnummer
Färgelanda kommuns växel 0528-567000

E-post
kommun@fargelanda.se 

Kommunens informatörer

information@fargelanda.se

Besöksadress

Allhemsvägen 5
458 80 Färgelanda

Öppettider kommunhuset
Måndag-Fredag 08:00-16:00
Lunchstängt 12:00-13:00

Organisationsnummer

212000-1421

Färgelanda i sociala medier