Färgelanda ligger i Västra Götalands län.
Landskapet heter Dalsland.
I Färgelanda kommun bor cirka 7 tusen personer.

Från Färgelanda är det nära till många andra platser.
Det är nära till Trollhättan, Vänersborg,
Uddevalla och Lysekil.
Det är nära till Göteborg och Bohuslän.
Till Norge är det också ganska nära.
Inom 10 mil från Färgelanda bor det mer än
1 miljon människor.

De flesta i Färgelanda bor i småhus.
Det är ganska låga priser på småhusen i kommunen.
Och det är låga hyror i flerfamiljs-husen.



Om du vill veta mer om Färgelanda kommun kan
du klicka på det du vill läsa om här till vänster.

Synpunkter?

Telefonnummer
Färgelanda kommuns växel 0528-567000

E-post
kommun@fargelanda.se 

Kommunens informatörer

information@fargelanda.se

Besöksadress/Postadress

Allhemsvägen 5
458 80 Färgelanda

Öppettider kommunhuset
Måndag-Torsdag 08:00-16:00

Fredag 08:00-15:00

Lunchstängt 12:00-13:00

Organisationsnummer

212000-1421

Färgelanda i sociala medier